Projekty Partnerskie Grundtviga

Czyli przedsięwzięcia, których celem jest wymiana doświadczeń i rozszerzenie współpracy pomiędzy mniej doświadczonymi we współpracy europejskiej organizacjami zajmującymi się niezawodową edukacją dorosłych.

Projekty Wolontariatu Seniorów

Czyli dwuletnia współpraca dwóch organizacji partnerskich z dwóch krajów w celu umożliwienia wyjazdu na wolontariat za granicą osobom 50+, a jednocześnie promowania procesu aktywnego starzenia się i podkreślania wkładu społecznego seniorów.

Warsztaty Grundtviga

Czyli umożliwienie kadrze edukacji dorosłych podniesienia kwalifikacji zawodowych w zakresie tematyki alfabetyzacji osób dorosłych, rozumianej jako poprawa u osób dorosłych umiejętności pisania, czytania, rozumienia i korzystania z niezbędnych we współczesnym świecie informacji oraz ich krytycznej oceny (ang. adult literacy).

Kursy doskonalenia zawodowego kadry dla edukacji dorosłych

Czyli podniesienie jakości uczenia się przez całe życie poprzez umożliwienie osobom zajmującym się niezawodową edukacją dorosłych wyjazdu na kurs szkoleniowy za granicę.

Wizyty i wymiana kadry dla edukacji dorosłych

Czyli podniesienie jakości edukacji dorosłych poprzez umożliwienie obecnym i przyszłym pracownikom tego sektoru udziału w konferencji, seminarium lub job shadowingu w kraju uczestniczącym w programie „Uczenie się przez całe życie".

Asystentury Grundtviga

Czyli wyjazdy kadry i przyszłej kadry dla edukacji dorosłych na okres 13-45 tygodni w celu pełnienia roli Asystenta Grundtviga w organizacji edukacji dorosłych za granicą.

Wizyty Przygotowawcze Grundtviga

Czyli pomoc w znalezieniu instytucji partnerskich i przygotowaniu planu pracy dla instytucji, które planują realizować projekt w programie Grundtvig.

Aktualności

Komisja Europejska przedstawia najnowszą wersję swojej strony dedykowanej społeczności związanej z obszarem uczenia się dorosłych – EPALE.
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 31 października 2014 r.
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 10 października 2014 r.
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 7 września 2014 r.
Dzień informacyjny programu Erasmus+ już 25 lutego 2014 r. w Warszawie.

Galeria projektów

W poszukiwaniu najlepszych metod pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym

W poszukiwaniu najlepszych metod pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym

Karina Boguń, pedagog specjalny, pracująca z różnymi grupami osób, które mają trudności w funkcjonowaniu w społeczeństwie, wzięła udział w sześciodniowym kursie we Włoszech zatytułowanym „ARTERY workshop: Art-Education-Therapy. Social Skills for Vulnerable Groups” i poświęconym metodom pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.

Tematy poruszone podczas kursu, będącego efektem Projektu Wielostronnego Grundtviga, dotyczyły m.in. barier w komunikacji oraz kwestii kreatywności czy użycia technik plastycznych i teatralnych w pracy z osobami z grup ryzyka wykluczeniem społecznym - osobami bezdomnymi, niepełnosprawnymi, chorymi psychicznie, imigrantami.

Switch style